משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 299 ש״ח (לא כולל ריהוט)

לקוחות יקרים, האתר סגור להזמנות בשל שיפוצים וחידושים שייבצעו בתקופה הקרובה . אל דאגה הזמנות שבוצעו ייסופקו בקרוב. לכל שאלה ניתן לפנות אלינו בוואצאפ

כמה שנים מותר להשתמש בכיסא בטיחות?
שימוש בכיסא בטיחות

כיסאות הבטיחות עשויים להתבלות עם השנים. בעקבות מקרים טרגיים לאורך השנים נקבעו תקנים מחמירים ואלו מעלים את השאלה כמה שנים מותר להשתמש בכיסא בטיחות. אך לפני שנתחיל לענות על שאלה זו חשוב להבין מדוע אי אפשר להשתמש בכיסא הבטיחות “לתמיד”.

כיסא בטיחות הוא שכבת ההגנה לתינוק ולילד בעת הנסיעה. בעוד שהמבוגרים יכולים להסתמך על חגורת הבטיחות המובנית, התינוקות והילדים לא יכולים להיות מוגנים וזקוקים למושב שיעזור להם להיות יציבים במהלך הנסיעה ושיחזיק אותם במקרה של תאונה.

הכיסאות כדוגמת כסא בטיחות לרכב אוורי סטייג’ JOIE – EVERY STAGE ג’ואי ואחרים עשויים מחומרים שונים ובהם גם פלסטיק, בדים ורצועות. חשיפה לשמש עשויים לגרום לכל החומרים האלו להתבלות. תאונה קודמת עלולה לגרום למצב בו אלמנטים שונים בכיסא יזוזו ממקומם ואז הכיסא לא יהיה שימושי במקרה שיבוא הצורך.

כמה שנים מותר להשתמש בכיסא בטיחות ואיך אפשר לקבל את המידע הרלוונטי?

ארגוני הבטיחות יוצאים מנקודת הנחה שהכיסאות יכולים להיות חשופים לקרינת UV ועשויים לקבל מכות שונות במעבר בין רכבים וממקום למקום. בבחינת תוקף הכיסא נוכל לבחון שלושה פרמטרים:

פרמטר ראשון – מדבקה על כיסא בטיחות

כסאות בטיחות חדשים יגיעו עם מדבקה אשר מפרטת את תוקף המוצר. כדי לדעת את תוקף הכיסא תוכלו פשוט לבדוק מה כתוב על המדבקה. בדרך כלל היא תופיע בחלק התחתון של הכיסא ואפשר יהיה להבחין בה גם כשהוא מחובר לרכב.

פרמטר שני – תוקף אשר נקבע על ידי היצרן

באופן כללי, תוקף הכיסא יהיה בין 6-10 שנים. ישנם יצרנים אשר מגבילים ל-5 שנים את תקופת השימוש וישנם שקבעו כי אפשר להשתמש בכיסאות למשך עשר שנים. כדאי לדעת כי התוקף לא נקבע בצורה שרירותית והוא מביא בחשבון את הליך הייצור ואת התקנות במדינת הייצור. אם אין הנחייה של היצרן לגבי שנות השימוש, ההמלצה של גורמי הבטיחות בארה”ב היא שלא להשתמש בכיסא מעל ל-10 שנים.

פרמטר שלישי – נסיבות

ישנן נסיבות אשר עלולות להוציא את הכיסא משלל שימוש. גם אם יש ברשותכם כיסא מעולה כמו כסא בטיחות גרקו GRACO פוראוור טרושילד 4EVER TRUESHIELD שחור 4 ב-1 לא תרצו להשתמש בו במקרים הבאים:

  • תאונה – כיסא שעבר תאונה עלול להיפגע. לא תמיד אפשר לראות את הפגיעה ולכן האפשרויות העומדות בפניכם הן להוציא אותו מכלל שימוש או לפנות לגורמים מורשים כדי לבצע בדיקה מעמיקה. לרוב הבחירה תהיה לרכוש כיסא חדש.
  • היסטוריה – אם ההיסטוריה של הכיסא לא ידועה, עדיף שלא להשתמש בו. אנשים נדיבים מאד בהעברת פריטים מיד ליד, אך אם אי אפשר לדעת מה עבר על הכיסא, האם הוא עמד בשמש הרבה זמן והאם הייתה קריאת “ריקול” או לא, עדיף שלא להשתמש בו.
  • עמידה בחוץ – כיסא אשר עמד בחוץ לאורך תקופה, מכל סיבה שהיא, עלול להיות פגום. הרצועות עשויות להתבלות, גם במקומות שקשה לראות אותן וחלקים שונים עלולים להתפורר. אם הכיסא היה חשוף לשמש תקופה ארוכה יש לשקול להוציא אותו מכלל שימוש.

עוד מאמרים

סט מצעים למיטת תינוק NINO RAINBOW נינו קשת

המדריך השלם למיטות תינוק

    קבלת הפנים של תוספת חדשה למשפחה היא אירוע חשוב מלא בשמחה, ציפייה, וללא ספק, אינספור החלטות שיש לקבל. העיקרית בין ההחלטות הללו היא

קרא עוד »
לפרטים ולהזמנות