משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 299 ש״ח (לא כולל ריהוט)

לקוחות יקרים, האתר סגור להזמנות בשל שיפוצים וחידושים שייבצעו בתקופה הקרובה . אל דאגה הזמנות שבוצעו ייסופקו בקרוב. לכל שאלה ניתן לפנות אלינו בוואצאפ

רשימת קניות לתינוק שנולד – המדריך המלא
קניות ראשוניות לתינוק

בשלב מסוים של ההיריון עולה השאלה מתי זה הזמן להתחיל לערוך קניות לתינוק ומה כדאי לקנות. הזמן בו השאלה עולה משתנה מאד כאשר יש כאלה שרוצות ורוצים להתכונן כבר בסיום הטרימסטר הראשון ויש שמחכים עד לשבועות האחרונים של ההיריון ומתחילים לחפש רשימת קניות לתינוק שנולד.

רגע לפני שנפרט את רשימת הקניות נציין כי כתבנו עבורכם גם מאמר: קניות ראשוניות לתינוק – טיפים להורים שבדרך. במאמר מחכים לכם טיפים חשובים שיעזרו לכם להתארגן נכון ובצורה המשתלמת ביותר לקראת התינוק החדש (או התינוקת). 

רשימת קניות לתינוק שנולד

בטיחות

רוב התינוקות עושים את דרכם מבית החולים לבית ברכב (מעטים גרים במרחק הליכה) ולכן אחד הדברים החשובים ביותר שתרצו לדאוג לו הוא מושב הבטיחות. לנוחיותכם, תוכלו לרכוש סל קל או כיסא בטיחות שישמש אתכם לאורך שנים.

מבין כל הפריטים שתדאגו להם, כיסא בטיחות הוא אחד החשובים שאתם רוצים לשים לב אליו. בשום מקרה לא מומלץ לקנות אותו מיד שנייה כיוון שכל תאונה עלולה לפגוע בו וכך גם עמידה בשמש לאורך זמן. מבחינת רמת הבטיחות, רצוי לבחור בכיסא שמתחבר לשלדת הרכב וכמובן חובה עליו להיות עם תו תקן.

חדר תינוקות ושינה

חלק מהתינוקות ישנים מיומם הראשון בחדרם ואחרים ישנים בחדר ההורים. שתי האפשרויות טובות ועבור כל אחת מהן תרצו שיהיה לכם ציוד מתאים.

עריסה – בחודשים הראשונים תינוקות רבים ישנים בעריסה. היא קטנה יחסית ומעניקה לתינוקות תחושת ביטחון. את העריסה אפשר לקנות או לשכור. אפשרות נוספת עבור הורים שמעוניינים בלינה משותפת הוא לקנות עריסה מתחברת. עריסת משי נוחה ביותר כיוון שאפשר לקפל אותה ולקחת אותה ברחבי הבית או החוצה בקלות.

מיטה – מיטת תינוק היא גדולה יותר ומגיעה בשלל דגמים וצבעים. כל המיטות מגיעות בגודל זהה והשוני בניהן הוא בעיצוב, בחברה ובפרטים הקטנים. הורים אשר בוחרים להשכיב את התינוק בעריסה יכולים לא חייבים לקנות מיטה מיד.

מזרן – המזרן המיועד למיטה מגיע בגודל אחיד אך ישנם שלל דגמים שנבדלים זה מזה במידת הקשיות והאם ניתן להפוך אותם או לא. הדבר החשוב ביותר בעת בחירת המזרן הוא לבדוק שיש לו תו תקן ויש לבדוק כי הוא מכיל חומר מעכב בערה.

שידת החתלה – שידת החתלה הופכת את החיים לנוחים יותר. הארונית מכילה בדרך כלל את כל הבגדים ופרטי ההיגיינה שתצטרכו והיא מאפשרת לכם לחתל את התינוק או התינוקת בגובה האופטימלי עבורכם. על שידת ההחתלה יש לשים כרית מתאימה. אתם יכולים לעצב את חדר התינוק על ידי התאמת השידה למיטה.

עגלה

בחירת העגלה מעסיקה לא מעט הורים כיוון שישנם דגמים רבים וטווח המחירים גדול. מחיר יקר לא בהכרח אומר שהעגלה הרבה יותר טובה, אך בקנייה כדאי לזכור כי העגלה יכולה לשמש אתכם לאורך שנים. כאן תוכלו לקרוא איך בוחרים עגלה נכונה לתינוק.

בנוסף לעגלה תגלו כי תיק לעגלה יכול להיות שימושי מאד. הוא מיועד להכיל את כל מה שתצטרכו בכל טיול ויציאה החוצה וישנה חלוקה נוחה עם כיסים רבים. כמו כן, התיק מיועד להתחבר לעגלה כך שלא תצטרכו להיסחב איתו.

חדר לתינוק

היגיינה

בכל מה שנוגע לתינוקות ישנה רשימה שלמה של פרטי היגיינה ואת הפריטים הללו ככל הנראה תקנו יותר מפעם אחת בלבד.

חיתולים – תרצו שתהיה לכם חבילת חיתולים אחת לפחות. הרשו לעצמכם לנסות סוגי חיתולים שונים עד שתגיעו לאחד המתאים לכם. שימו לב, אם אתם לא גבוהים וגדולים במיוחד ואם הערכת המשקל של התינוק ממוצעת, ככל הנראה תידרש לכם חבילת חיתולים במידת ניו-בורן.

מגבונים – תינוקות נוטים להחליף חיתולים רבים ותצטרכו מספר חבילות מגבונים אלא אם אתם מתכננים לשטוף את התינוק בכל החלפה (לבחירתכם כמובן). גם כאן, תמצאו שלל מגבונים מחברות שונות ובטווח מחירים משתנה.

אמבטיה לתינוק – רוב ההורים מעדיפים לקלח את התינוק באמבטיה המיועדת לכך. היא נוחה מאד, עומדת על סטנד בגובה שמתאים להורים, קטנה ובטיחותית. תוכלו להוסיף “דפני” שהתינוק או התינוקת יונחו בהם בתנוחה של חצי שכיבה.

משחה לטוסיק – מידת רגישות העור משתנה בין התינוקות וישנם הורים שיבחרו להשתמש במשחה בכל החתלה וכאלה שיוותרו על המשחה. היום תוכלו למצוא משחות טבעיות ועדינות. בכל מקרה זהו אחד המוצרים שככל הנראה תמשיכו לקנות עד לגמילה.

סבון ושמפו – הסבון והשמפו המיועדים לתינוקות הם עדינים הרבה יותר מאלו שלנו. ישנם הורים שמעדיפים להמעיט את השימוש בסבון כיוון שבכל מקרה התינוקות בחודשים הראשונים לא מתלכלכים במיוחד.

אלכוהול וצמר גפן – את האלכוהול יש לקנות מבעוד מועד לצורך טיפול בטבור.

מספריים לתינוקות – את המספריים או קוצץ הציפורניים תקנו פעם אחת. הם קטנים כמו האצבעות של התינוקות ונוחים יותר לשימוש.

ביגוד

ישנם שני דברים שתגלו תוך זמן קצר: אתם עומדים להחליף יותר בגדים מכפי שחשבתם שתחליפו והתינוק או התינוקת יגדלו מהר כל כך שחלק מהבגדים הם ילבשו רק פעם אחת. עם זאת, הנה רשימת הפריטים שתרצו לדאוג לה לפני הלידה או מיד אחריה:

  • 6 חזיות (חולצה אשר נסגרת לשני הצדדים)
  • 6 רגליות
  • 6 בגדי גוף ארוכים – לתינוקות קשה לווסת את חום הגוף שלהם והכלל אומר להלביש אותם בשכבה אחת יותר מכפי שאתם מתלבשים.
  • 6 בגדי גוף ארוכים
  • 3 אוברולים – חלק מההורים מגלים שזו דרך ההלבשה המועדפת עליהם וחלק משתמשים בהם רק ליציאות החוצה או לשינה.
  • כובע – התינוק מאבד מחום הגוף דרך הראש ויש להגן עליו בעת יציאה מהבית.
  • גרביים – במידה המינימלית.
  • 6 חיתולי טטרה – מיועדים בעיקר לספיגת פליטות לאחר ההחתלה.
  • 6 חיתולי פלנל – משמשים כמשטח לעגלה, ללול ועוד.

מבחינת מידת הבגדים – לתינוקות מתחת ל-3 ק”ג תתאים מידת ניו-בורן ולתינוקות מעל משקל זה תתאים מידת 0-3. כפי שציינו, ככל הנראה תצטרכו לקנות בגדים חדשים או לקבל בגדים תוך זמן קצר.

הזנה

עבור תינוקות שאינם יונקים יש לקנות תחליף חלב מותאם לשלב ההתפתחות, בקבוקים ופטמות בזרימה הקטנה ביותר (0 או 1, תלוי בחברה). בנוסף, כדי להפוך את היציאה מהבית לנוחה יותר, תרצו בוודאי לקנות מחלק מנות.

מניקות מוצאות לא פעם כי סינר הנקה נותן להן תחושה יותר נוחה כשהן מניקות בחוץ. בנוסף, ישנם מגוון כורסאות הנקה יפיפיות במחירים נגישים. אין כל ספק שהאמא צריכה להרגיש הכי בנוח עם כל בחירה והכורסאות מעניקות תמיכה לגב ולידיים.

בשלבים מאוחרים, אם האמא בוחרת לשאוב, היא תזדקק למשאבה טובה וככל הנראה גם שקיות אחסון. השקיות צריכות להיות מותאמות לאחסון חלב אם.

צעצועים

תינוקות יכולים לגדול עם צעצועים ובלעדיהם, אך כדאי לזכור כי התפקיד של הצעצועים הוא לתמוך בהתפתחות ולשחרר מעט את ההורים לפעילויות נוספות. בימים הראשונים של התינוק אין צורך בצעצוע מיוחד, אך כדאי לשקול לקנות את הצעצועים הבאים:

מובייל – התפקיד של המובייל הוא לעודד את תנועת העיניים ולמנוע פזילה. בנוסף, רוב המוביילים מגיעים עם צליל עדין ודמויות חמודות למדי.

משטח פעילות – משטח הפעילות או האוניברסיטה הם אזור שאפשר להשכיב בו את התינוק כשתחתיו משטח נעים ומעליו בדרך כלל תהיה קשת של משחקים שמגרים ומעודדים תנועה ותפיסה.

אמא צעירה

עבור היולדת

נכון שעד עכשיו ערכנו רשימת קניות לתינוק שנולד, אך חשוב לא פחות לדאוג גם לאמא וישנם מספר פריטים שלא תרצו לשכוח ושיהיו שימושיים לאחר הלידה. שימו לב, רשימה זו אינה כוללת את הפריטים המומלצים ללידה עצמה.

חזיית הנקה – אם את מתכוונת להניק כדאי שתהיה לך חזיית הנקה. את לא חייבת ללבוש אותה כל הזמן אך ככל הנראה היא תהיה הרבה יותר נוחה מחזייה רגילה. הזמן הנכון לקנות חזייה חדשה הוא לאחר שבוע 36 כיוון שעד אז החזה נוטה עוד להמשיך לגדול.

פדים להנקה – נשים רבות חוות דליפה של חלב ובדרך כלל זה קורה בזמן לא מתוכנן. הפדים סופגים את הדליפה ואפשר למצוא כאלו חד פעמיים וגם רב פעמיים המתאימים לשימוש חוזר.

תחבושות היגייניות – בימים שלאחר הלידה חוות נשים דימום גדול ויש להשתמש בתחבושות בלבד. אפשר לקנות גם תחתוני רשת חד פעמיים.

עוד מאמרים

סט מצעים למיטת תינוק NINO RAINBOW נינו קשת

המדריך השלם למיטות תינוק

    קבלת הפנים של תוספת חדשה למשפחה היא אירוע חשוב מלא בשמחה, ציפייה, וללא ספק, אינספור החלטות שיש לקבל. העיקרית בין ההחלטות הללו היא

קרא עוד »
לפרטים ולהזמנות